Hirek

2011. április 29., péntek

Könyvsoroló

Írni és olvasni is egyszerre még nem megy nekem, talán néhány évtizedre még szükségem van, hogy megtanuljam a kettőt együtt művelni. Be kell osztanom maroknyi kis életemet még, hogy mindenre fusson egy kicsit. Mivel pillanatnyilag három könyvet is olvasok, s mindegyiken hosszan meditálok, alig jut időm másra. Pedig magamat is kell istápolnom, hiszen a lábamat, hogy kellően használni tudjam, muszáj vagyok naponta adjusztálni különféle kencékkel, és életre kelteni különféle kitalált és olvasott-ajánlott lazító-erősítő gyakorlatokkal. Ezért dolgoznom is kell. Legszívesebben a kertben mókuskálok, mondom csak mókuskálok, mert ahhoz nem vagyok elég erős, hogy valóban komoly munkát is végezzek. De több fordulóban megpermeteztem minden fát és bokrot, építgetek egy magaságyat, kis zöldségnek, ennek-annak, mert ezek mellett olyan jól lehet gondolkodni. Közben gyönyörködöm a virágokban, mert azok is szépek, megnézhetitek holnaptól virágainkat a NAPOK tükre blogomon. Azért kell nekem a kert, mert ott tudok igazán beszélgetni a világgal és kormányzójával. Itt elmondhatom, hogy néha rosszul fordul a kormány, s az alkotmány rosszul halad.
Nos mindezt azért írtam le, mert már lelkiismeretfurdalásom van, hogy a könyvek bemutatásával nem haladok. De talán már csak néhány féltucatnál esetleg több, de jön az Amadeus kávéház gyűjteményes kötetem, aztán egy meséskönyv A csodálatos körtefa, Tóth Nóri pazar rajzaival... hát a többiről még hallgassunk.
Miről kell gyorsan írnom, most itt sorolom. Sass Ervin szép új verskötete Kincs ami nincs 100 haiku, csodajó kis verseskönyv már előre mondom, aki tudja Orosházán, Békéscsabán szerezze meg magának. Megéri! 17 szótagos bölcsességek. Keressék kedves Olvasóim. A Magyar Téka, Erkel Sándor Könyvesház adta ki. Jó ez a kiadó. Gyönyörű könyveket ad az olvasónak.
Aztán itt van egy orosházi könyv, amely az általános iskolákban folyó hagyományőrző ápoló munkákról szól. Ez a tárgy nem szerepel a rendes órarendben, de néhány éve tapasztalni, hogy a lélekben kiüresedett városban talán kezd visszatérni valami, talán éppen az oktatás révén.
S aztán itt van Markó Miklós könyve, aki Orosházáról indult el, s a minap itthon járt, s hozta életrajzi regényét a Mikit.
Hát könyvajánló helyett, most ennyit. Mindenkinek kellemes estét és lélekgazdagító olvasást kivánok.

1 megjegyzés:

bokori írta...

Az érdeklődésemet felkeltetted,de én inkább arra koncentrálok,ami a sorok között bújik meg:a léted!Írj,mert ez a mindened!Oktass,taníts,noszogtass bennünket továbbra is,még nagyon sokáig!